Online sales support
IndiaConnected adviseert en ondersteunt bedrijven bij de start en de groei van hun online sales in India.
Met meer dan 1,4 miljard consumenten, stijgende besteedbare inkomens en een snelgroeiende digitale economie is India een aantrekkelijke groeimarkt voor internationale merken. Het opzetten van online sales in India brengt allerlei uitdagingen met zich mee, waaronder regelgeving, logistiek, prijsstrategieën en (culturele) verschillen in consumentengedrag. Ons Indiase team adviseert hierbij, ondersteunt om online sales zo soepel mogelijk op te zetten en helpt de online groei aan te jagen, waardoor uw bedrijf de potentie uit de Indiase markt kan halen.
Wij kunnen u helpen met
- Onderzoek, analyse en strategie: marktonderzoek, concurrentieanalyse, prijsstrategie.
- Marketing: gelokaliseerde branding, influencermarketing, SEO en digitale advertentiestrategieën.
- Listing: productvermelding op grote Indiase e-commerceplatforms zoals Amazon India, Flipkart, Meesho, JioMart, Nykaa, ondersteuning met prijsstrategie, monitoren en optimaliseren van verkoopprestaties.
- Import & fulfillment: douaneafhandeling & compliance, importdocumentatie & duty management, warehousing & voorraadbeheer, veilige & tijdige productlevering, retouren en klantenservice.
- Betalingen: optimize payments, finance management, beveiligde leveranciersbetalingen & cashflow oplossingen.



Handleiding voor het opzetten van verkoop en distributie in India
India is de snelst groeiende grote economie ter wereld. Jaarlijks groeit de Indiase economie met pakweg 8%. Dat maakt India een interessante groeimarkt voor veel bedrijven. Maar succes in India ligt niet voor het oprapen. In onze handleiding bieden we u inzicht in de stappen die u moet zetten om verkoop in India op te starten en uw bedrijf in India te laten groeien. Van het voorbereiden van uw eerste exportzending naar India tot het opzetten van een solide after sales service: IndiaConnected begeleidt en adviseert bedrijven tijdens het hele proces.

"*" geeft vereiste velden aan